Fitt élet
Ép testben ép lélek

MENÜ

Az oldalon található cikkek listálya:

  • Miért hatásosabb a koleszterinszint javításában egy olyan zöldség, melynek kg-ja mindössze 39Ft, mint a legdrágább gyógyszerek?
  • Savanyú káposzta – gondolnád, mennyi mindenre jó? 
 

Miért hatásosabb a koleszterinszint javításában egy olyan zöldség, melynek kg-ja mindössze 39 Ft, mint a legdrágább gyógyszerek?

Vadász Ákos Tullió cikke

A sorozat előző részében már olvashattad, hogy magyarok fele szív- és keringésrendszeri betegségben hal meg.
Naponta közel 200 - ijesztő szám, főleg, ha fogy a nép.

Bármilyen célokat is tűztél ki magadnak, hosszú, egészséges életre lesz szükséged, hogy elérhesd.
Olvass tovább, hogy megismerd az egészség megőrzésének és visszanyerésének titkait célirányosan alkalmazott élelmiszerekkel!

A magas koleszterinszint hozzájárul ehhez a rideg tényhez, ugyanis innen egyenes út vezet a szívinfarktushoz. Azért választottam e sorozat második cikkének a koleszterint, és annak természetes gyógymódját, mert nem szeretném, ha több magyar pusztulna tudatlanságból, fölöslegesen.

A koleszterint (is) a tudatlanság lila köde veszi körül, mely zavarosban könnyen halászik a gyógyszeripar, mely arra hivatott, hogy levigye az értéket - az okozatot kezelve.

Az elmúlt évtizedek mumusa lett a koleszterin, mely vígan tenyészett az egymásnak homlokegyenest ellentmondó vélemények táptalaján.

Lassan tisztult a kép, kiderült, van kétfajta - a köznyelv által jónak és rossznak - nevezett koleszterin. Tudományosan ezt HDL és  LDL koleszterinnek hívják.

Itt aztán a szegény átlagember végleg elvesztette a fonalat. Eddig azt mondták neki, csökkentse a koleszterinjét, mert meghal, aztán szürkére festik az ellenséget.

Nem csoda, hogy már megint retteg, és nem tudja, mitévő legyen. Ez a legmegfelelőbb lelkiállapot ugyanis, hogy el lehessen adni egy csomó drága és haszontalan szert, megint egy csomó pénzt húzva ki a zsebedből.

Szerencsére akadnak kiváló orvosok, pártatlan kutatók, akik nem a gyógyszerlobby vagy a pánikra szomjazó média madzagon rángatott Marionette-bábui.

Dr. Bieler és dr. Gurewich is ezek közé tartozik. Ezért aligha hallhattál róluk.

Nézzük meg, mit tanulhatunk tőlük a koleszterinről! (Ne aggódj, a végén nem akarok semmit eladni.)

Dr. Bieler föltette azt az egyszerű kérdést, hogy hogyan tudja az érfalunk egy életen át megőrizni épségét.
Az érfalad ugyanis hasonlatos egy igen sebes sodrású patakhoz, melynek falát a viz folyton vájja.

Lassú víz partot mos. Hát még a gyors...

Ha a partot hamar kimossa a víz, hogyan lehetséges akkor, hogy a rendkívül gyors folyású véred mégsem veri szét az érfaladat?

Elgondolkodtál-e már azon, hogy ha a szíved percenként 5-20 liter vért forgat meg érrendszeredben, hogyan maradhatsz életben 70-80 évig?

Az érrendszer épségét többek között egy csodálatos kenőanyag biztosítja.
Ez a „gépzsír” ha nem lenne, a véráram hamar cafatokra szaggatná az érrendszeredet.

Ezt a bámulatos kenőanyagot májad állítja elő, ez a hihetetlen szerved, mely több, mint 500 különféle feladatot tud ellátni!

Adózz egy pillanatra csodálattal májadnak, e pompás műremeknek, mely megtermeli minden kenőanyagok öregapját: a koleszterint!

A kocsidban rendszeresen cserélned kell a kenőanyagot, míg a májad jobbat készít, és nem is tudsz róla.

Miből lesz a HDL és az LDL koleszterin?

Májadnak olajokra, zsírokra van szüksége ahhoz, hogy ezt a kiváló minőségű kenőanyagot megtermelje. Ha megkapja őket, azaz rendszeresen fogyasztasz pl. olajos magvakat, előállítja érrendszerednek a HDL (nagy sűrűségű lipoprotein), azaz a jó koleszterint.
Ez védi érfaladat, és sokáig boldogan élhetsz.

Ha azonban táplálékod során hőkezelt olajokat, zsírokat fogyasztasz, pl. zsírban, olajban sült ételek, hőkezeléssel készült olajok, baj van.
Ilyenkor a tökéletlen alapanyagok híján májad tökéletlen végterméket állít el, mely nem károsítja érrendszeredet: ez az LDL (alacsony sűrűségű lipoprotein) koleszterin.
Az LDL koleszterin annak az érfalra rakódó nyálkának az egyik fő alkotóéleme, ami érelzáródást okoz! Ahelyett, hogy védené az érfalat, rárakodik, és növeli a szívroham esélyét, illetve emeli a vérnyomást.

Vagyis HDL-LDL koleszterin arányod azon múlik, mivel táplálkozol.
Ha javítani akarsz HDL-LDL koleszterin arányodon, oda kell figyelned táplálkozádra.

Kerüld a zsírban, olajban sült ételeket (minden sült hús annak számít, hiszen saját zsírja hő hatására átalakul), a melegen sajtolt olajok használatát!

Ugyanakkor fokozd hidegen sajtolt olajok jelenlétét étkezéseidben! Ne gondolj semmi misztikumra, salátádra bőven locsolj olíva-, napraforgó-, mák-, szőlőmagolajokat!

Emellett fogyassz sok olajos magvat: diót, mandulát, mogyorót, napraforgómagot stb. Ez főleg télen fontos, mert az olajból nemcsak érrendszered kenőanyaga származik, de szervezeted ezzel tudja az állandó testhőmérsékletedet tartani.
Továbbá az olajokban található hőérzékeny E-vitamin fontos építője ez érrendszernek.


Mi a titokzatos vörös koleszterinbajnok?
A népi gyógymód évezredek óta ismeri és veti be ezt liliomfélék családjába tartozó növényt.

Javítja a májfunkciót, az emésztést, használták vértisztítóként, szíverősítőként. Jól alkalmazható megfázások ellen, de mégis most a koleszterinjavító hatását emelném ki a vöröshagymának.

Dr. Gurewich, a Tufts Egyetem professzorát elkeserítette a szívinfarktuson átesett betegei koleszterinszintje.

Ugyanis a szívroham egyik oka a kevés HDL koleszterin, és sok LDL koleszterin. Ha a beteg ugyanazt az étrendet folytatja, ami szívrohamának oka volt, a jövőben további szívrohamokra számíthat, és előbb-utóbb belehal.

Ahogy Goethe mondta, hogyan is remélhetünk más következményeket, ha szokásainkon nem változtatunk?

Lefordítva ezt  koleszterined nyelvére, hogyan akarsz a magyar lakosság azon 50%-hoz tartozni, melynek jó a szíve, ha nem figyelsz oda, mit eszel?

Szóval a professzor - jó orvosként együttérezve betegeivel - kereste a megoldást. Egyik lengyel származású munkatársára hallgatva döntötte el, hogy szívbetegeit hagymakúrára fogja.

Szokatlan a közönséges élelmiszerek gyógyszerhatástani kutatása, de mint pártatlan tudós, nyitottan nekivágott.

A napi egy nyers hagyma fogyasztása megdöbbentő eredményekre vezetett.

Betegeinél a HDL-LDL koleszterin aránya eredetileg kevesebb volt, mint a normális 25%. A 15-20%-os értékekkel szívrohamon átesett betegek értékei 1-2 hónap múlva javulni kezdtek a napi egy hagyma elfogyasztásá hatására.

Hamarosan ez az arány betegeinél átlagosan 30%-ra ugrott fel, a HDL koleszterin megkétszereződött, és meg is maradt tartósan.

Ezzel az értékkel már nem fenyegette őket a szívroham veszélye, betegei 70-75%-ánál érte ez ezt az eredményt.
Minden 1%-nyi koleszterinszint-csökkenés 2%-kal csökkenti a szívroham kockázatát!

A kilónként 39 Ft-os vöröshagyma (10 kg-os zsákban ennyi az ára) bebizonyította, hogy a természet megint jobbat alkot, mint a vegyipar.

Koleszterinügyben a hagymák közül a vöröshagyma bizonyult a leghatékonyabbnak, de csak nyersen okozott javulást. Sajnos a hőkezelés hatására a hagyma értékes illóolja megsemmisül.
A kísérlet kapcsán arra is felfigyeltek, hogy minél csípősebb a hagyma, annál hatásosabb.


Mitől működik a dolog?

A professzor nem találta meg azt a vegyületet, ami ezt a rednkívül kedvező hatást okozta. További 150 hatóanyagot fedeztek még fel a hagymában, további kutatás kérdése, melyik hogyan védi egészségedet.

Mik a vöröshagyma főbb alkotói?

100 g hagyma 85-90%-a víz, fehérjetartalma 4-5%, gazdag ásványi anyagokban, kálium, kalcium, magnézium, cink, réz és bór tartalma jelentős.

A magyar a hagymát is hagymával ette, s még népdalaink némelyike is utalt a tarisznyában lapuló vöröshagymára. Nem is betegeskedtek annyit, míg kenyéren és hagymán éltünk.

Még miért jó ez Neked?

A hagyma hígítja  avért, csökkenti a vérrögképződést (ezt sütve, főzve is képes), elpusztítja a baktériumokat, szabályozza a vércukorszintet. Még az emésztést is segíti!

Koleszterinjavító hatása mellett a hagyma kiváló tüdőtisztító is, ezért a városi embernek egyenesen kötelező, bár erre a lila fajta a megfelelőbb.

Hát nem hihetetlen, hogy egy ilyen gyakori növény ennyire csodálatos gyógyszer?
Nem azért ilyen olcsó, mert csak ennyit ér, hanem mert a természet nagyvonaló, és azt szeretné, ha mindenki hozzájuthatna!

Hogyan edd?

Nyersen rakhatod kenyérre, vagy vághatod salátába. A nyersfogyasztás szabályát betartva csak képzeleted szab határt annak, hogyan, mivel készíted el.

Mennyit egyél?

A kísérletek alapján már napi fél vöröshagyma hatásos.

Meddig tartson a kúrád?

Ha koleszterincsökkentés a célod, legalább 2 hónapig végezd!


Összegezve, koleszterinszinted javulása érdekében:

1, Egyél több nyerset, és kerüld a zsírban, olajban sütött dolgokat. Használj hidegen sajtolt olajat és egyél magvakat, hogy májad az érvédő HDL koleszterint állítsa elő. Ezt tanácsolja dr. Bieler.

2, Egyél hónapokig naponta legalább egy fél fej vöröshagymát, hogy megjavítsa csökkentse a rossz, és javítsa a jó koleszterin mennyiségét véredben - javasolja dr. Gurewich. Minél csípősebb a hagyma, annál jobb a hatásfoka!

+1 ötlet: az LDL koleszterin magas értéke miatt az érfalra rakódó nyálkát kiválóan oldja egy csodálatos déligyümölcs: a grapefruit. Sajátos vegyületei úgy oldják fel a lerakódott, érszűkítő anyagot, mint zsíroldó a tűzhelyre égett zsírt.
Ha nem vagy hajlandó lemondani a zsíros ételekről, legalább fogyassz rendszeresen grapefuitot!


Ne várd a csodát, mert csodák között élsz.
Egyik ilyen csoda a hagyma, kezdd el fogyasztani még ma!

hagymaszag ellen zárd az étkezésedet szegfűszeg vagy édesköménymag rágásával, utóbbi kiváló erjedésgátló is egyben.

 

SAVANYÚ KÁPOSZTA – GONDOLNÁD, MENNYI MINDENRE JÓ? SZERETED?

Ha eddig is szívesen etted, most még jobban fogod szeretni...

De akkor is érdemes tovább olvasnod, ha nem rajongtál érte: nem is gondolnád, milyen jót teszel magaddal pár villányi savanyú káposzta elfogyasztásával.

  • C-vitamin tartalma kiemelkedően magas
  • sok B6-, és B12-vitamint tartalmaz kálium, magnézium és cink tartalma is jelentős
  • javítja az agyi és idegi anyagcserét
  • késlelteti a sejtek öregedését
  • erősíti a kötőszöveteket
  • erősíti a csontokat
  • szabályozza a zsíranyagcserét
  • csökkenti a koleszterinszintet
  • segíti a vasfelvételt
  • segíti a jótékony bélbaktériumok képződését
  • közömbösíti a méreganyagokat a szervezetben
  • rosttartalma miatt béltisztító

Sajnos a boltban kapható savanyú káposzták közül a legtöbb tartósítószerrel dúsított!
És ha pl. a piacon veszed, sem árt rákérdezni ugyanerre; de a jó hír, hogy otthon is könnyen elkészítheted. Kell hozzá két fej fehér édeskáposzta, só és bors és egy kis szárított kovász, egy 5 literes üveg.
A káposztákat le kell gyalulni (torzsa nélkül), majd besózni és állni hagyni, amíg levet nem ereszt.
A sóval ne fukarkodj, picit sósabbnak kell lennie, mint ahogy különben ennéd, mert ha kevés, nem fog elég levet ereszteni. Egy idő múlva a káposzta megpuhul, ekkor lehet elkeverni benne a szárított kovászt (1 kávéskanálnyit), majd bepakolni az 5 literes befőttes üvegbe. Ha szeretnéd, add hozzá a borsot is.

A levét öntsd hozzá, hogy egészen ellepje. Néha le kell nyomkodni, mert fontos, hogy végig lé alatt maradjon a káposzta. Tányért a tetejére, és meleg helyre állítani kb. 5 napig. A szárított kovász helyett használhatsz kenyérszeletet is (mint a kovászos uborkánál), de ezzel macerásabb a művelet.  

Megcsinálod?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Asztali nézet